U službi humanosti od 1878.

Partneri i donatori

AKTIVAN TJEDAN ZA SUPERSENIORE


Gradsko društvo Crvenog križa Osijek u suradnji s Maticom umirovljenika grada Osijeka provodi projekt SUPERSENIORI – SUPERHEROJI namijenjen osobama treće životne dobi. Projekt se provodi u trajanju od 1. travnja do 30. rujna 2016. godine, a financiran je sredstvima Zaklade Zajednički put.
Projekt ima za cilj informirati i povećati znanje osoba starije životne dobi o potencijalnim rizicima od ozljeđivanja i načinima prevencije istih u svrhu očuvanja zdravlja starijih osoba i poboljšanja kvalitete njihova života.
Prethodne aktivnosti u projektu odnosile su se na izradu programa edukacije starijih osoba te na edukaciju naših starijih sugrađana održanu tijekom lipnja i srpnja 2016. na kojoj su sudionici osposobljeni za pružanje vršnjačke podrške starijim osobama. U praktični dio edukacije bili su uključeni i mladi volonteri Crvenog križa Osijek koji su sudionicima pomogli u svladavanju praktičnog znanja iz područja pružanja prve pomoći, a u cilju međugeneracijske podrške starijim osobama i stjecanja samopouzdanja mladih za aktivan rad sa starijima.
Kako bi se osiguralo prenošenje stečenoga znanja na edukacijama, tijekom proteklog tjedna, od 12. do 16. rujna, naši educirani Superseniori bili su osobito aktivni. Naime, 12. rujna 2016. sudjelovali su u organizaciji obilježavanja Svjetskog dana prve pomoći u OŠ Višnjevac gdje su prezentirali stečena znanja mlađim naraštajima čime se dodatno utjecalo na podizanje razine svijesti, ovaj put najmlađih, o važnosti znanja iz prve pomoći i načinima prevencije ozljeđivanja.
Osim toga, Supersenori i mladi volonteri osječkog Crvenog križa od 13. do 16. rujna zajednički su proveli i 4 pilot radionice „Prevencija ozljeđivanja u trećoj životnoj dobi“ u podružnicama Matice umirovljenika Sjenjak, Sarvaš, Zeleno Polje i Knez Domagoj za članove podružnica i druge sugrađane. Glavna tema radionica odnosila se na smanjenje rizika od ozljeđivanja u trećoj životnoj dobi, prevenciju padova i savjete za sigurno stanovanje, a uz svaku radionicu održana je i akcija besplatnog mjerenja krvnog tlaka i šećera u krvi u cilju promocije redovne samokontrole zdravstvenoga stanja. Na radionicama je sudjelovalo ukupno 69 sudionika, što je više od projektom planiranog, a što svjedoči o velikom interesu naših sugrađana treće životne dobi za očuvanjem vlastitoga zdravlja, ali i potrebi za održavanjem ovakvih i sličnih aktivnosti kojima će se starijim sugrađanima omogućiti aktivnija i kvalitetnija treća životna dob.

 

Martina Hećimović

 

UZ POMOĆ DONACIJE UREĐENO SKLADIŠTE CRVENOGA KRIŽA

Gradsko društvo Crvenog križa Osijek u siječnju ove godine uspješno je apliciralo na javni poziv Vodovoda-Osijek d.o.o. za prijavu projekata i programa za dodjelu donacija i sponzorstva za 2016. godinu, s ciljem povećanja dostupnost usluga humanitarnog servisa osobama u potrebi na području djelovanja Crvenog križa Osijek. Opći cilj projekta bio je doprinijeti povećanju kvalitete života socijalno ugroženih, marginaliziranih skupina stanovnika, osoba s invaliditetom i oboljelih osoba kroz poboljšanje uvjeta za adekvatno skladištenje rabljene odjeće i obuće, humanitarne pomoći, paramedicinskih pomagala i opreme za zaštitu i spašavanje.
Sredstva donacije Vodovod-Osijek d.o.o. u iznosu od 1.000,00 kuna tako su utrošena na opremanje priručnog skladišta osječkog Crvenog križa te je za navedeni iznos kupljeno 5 metalnih skladišnih polica dimenzija 1000x400x1880. Kupljena oprema sastavljena je, montirana i stavljena u funkciju u čemu su uz djelatnike Gradskog društva Crvenog križa Osijek sudjelovali i volonteri. Na ovaj način osiguran je dodatan prostor za primanje i podjelu rabljene odjeće i obuće našim sugrađanima u potrebi.

Martina Hećimović

Svjetski dan prve pomoći 2016.

U cilju popularizacije prve pomoći i podizanja svijesti javnosti o njenom značaju, i ove je godine, u subotu 10. rujna, obilježen Svjetski dan prve pomoći. Tema ovogodišnjeg Svjetskog dana prve pomoći je „Prva pomoć i djeca. Međunarodna federacija društava Crvenog križa i Crvenog polumjeseca prepoznaje djecu kao pružatelje prve pomoći jer oni čine značajan dio zajednice koji ima sposobnost uključivanja u spašavanje života svojih vršnjaka i članova obitelji. Uzimajući u obzir sigurnost i zaštitu djece važno ih je kvalitetno educirati i pripremiti kako bi mogli učinkovito reagirati u situacijama koje zahtijevaju pružanje prve pomoći njima samima, drugoj djeci ili odraslima.

Sukladno tome, Gradsko društvo Crvenog križa Osijek i ove je godine Svjetski dan prve pomoći obilježilo nizom aktivnosti:

• U subotu 10. rujna ekipa prve pomoći i realističkog prikaza ozljeda sudjelovala je na združenoj pokaznoj vježbi u organizaciji Crvenog križa Grada Tuzle koja je za cilj imala obuku stanovništva za ponašanje i djelovanje u slučaju prirodnih nesreća i mogućnost korištenja ljudskih resursa Crvenog križa te demonstraciju i edukaciju o prvoj pomoći. U vježbi su, osim ekipa Crvenog križa Sombor, Osijek, Novi Sad, Tuzla i Brčko, sudjelovale i sljedeće postrojbe: Profesionalna vatrogasna brigada Tuzla, Ministarstvo unutarnjih poslova Tuzlanskog kantona, PU Tuzla, Služba civilne zaštite grada Tuzle, Služba hitne medicinske pomoći, Javno zdravstveno- nastavne ustanove Dom zdravlja Dr. Mustafa Šehović Tuzla.“


• U Osnovnoj školi Višnjevac, u ponedjeljak 12. rujna, u suradnji s PU osječko-baranjskom i JUMICAR-programom preventivnog odgoja djece u cestovnom prometu, održane su aktivnosti i radionice s ciljem edukacije djece o prvoj pomoći i sigurnom ponašanju u prometu.
• U sve osnovne i srednje škole na području djelovanja Gradskog društva Crvenog križa Osijek dostavljeni su priručnici za učenje i vježbanje prve pomoći kako bi materijali bili dostupni svim učenicima. Uz priručnike prve pomoći, dostavljen je i prijedlog dviju radionica za učenike nižih razreda osnovne škole kao i promotivni materijali za izložbu na školskom panou.

Iva Vrebac

Vrijeme je vrućina, pripazite na svoje zdravlje!

hot weather

Toplinski udar je iznenadni kolaps organizma, a nastaje zbog, često naglog, prekomjernog povišenja tjelesne temperature i nemogućnosti organizma da se hladi i temperaturu održi u normalnim granicama radi ekstremno visoke temperature zraka okoliša odnosno vremenske pojave toplinskog vala.
U zadnjem se desetljeću uočava trend porasta temperature u ljetnom razdoblju što utječe na zdravstveno stanje sveukupnog stanovništva. Pravovremene preventivne mjere mogu smanjiti broj oboljelih i umrlih od vrućina, što znači da treba biti spreman ublažiti moguće negativne posljedice po zdravlje i pravovremeno djelovati.
Cijelo vrijeme dok traju velike vrućine pridržavajte se preporuka lokalnih zdravstvenih ustanova koje informiraju javnost putem medija (radija, TV, interneta).

Neke od preporuka su:hot water man sexy 984x500

  • Rashladite tijelo i pijte dovoljno tekućine
  • Pijte redovito negaziranu običnu ili mineralnu vodu te niskokalorične napitke bez kofeina, alkohola i šećera. Preporučljivo je ne piti jako rashlađene napitke ili samo za osvježenje u ustima rastopiti kockicu, dvije leda. Dehidraciju od vrućina možete izbjeći uzimanjem razrijeđenog soka kao što je limunada i to odrasli svakih 1-2 sata, a djeca svakih 15-20 minuta po jednu do dvije žlice ili gutljaj vode.
  • Nemojte čekati osjećaj žeđi da biste povećali unos tekućine, pogotovo kod starijih osoba koje imaju slabiji osjećaj žeđi.
  • Izbjegavajte boravak na suncu u razdoblju od 10-17 sati, poglavito djeca, trudnice, starije osobe, srčani bolesnici i bolesnici s kroničnim bolestima (mentalne bolesti, dijabetes i dr.)
    Tuširajte se ili kupajte u mlakoj vodi. Druga mogućnost je zamotati se u hladne mokre ručnike ili se rashladiti mokrom spužvom, kupkom za noge i sl. Djeci treba mokre ručnike stavljati na noge i ruke.
  • Nosite laganu široku svijetlu odjeću od prirodnih materijala. Ako idete izvan doma stavite šešir širokog oboda ili kapu i sunčane naočale, a korisna su zaštita od direktnog sunca i kišobrani i lepeza za rashlađivanje zraka.
    Koristite laganu posteljinu, po mogućnosti bez jastuka kako bi izbjegli akumulaciju topline od tijela.
    Jedite češće male i što tekućije obroke. Izbjegavajte hranu prebogatu bjelančevinama. Ako ste u mogućnosti, pripremite miješano svježe voće, tzv. „smoothie“ ili spravite laganu juhu, koji će također organizmu vratiti izgubljene minerale, vitamine i elektrolite.
  • Rashladite svoj dom
  • Nastojte rashladiti prostor u kojem živite. Idealno bi bilo sobnu temperaturu održavati ispod 32°C danju, a 24°C noću. To je posebno važno za djecu, osobe starije od 60 godina ili osobe s kroničnim zdravstvenim problemima.
  • Koristite hladniji noćni zrak da rashladite svoj dom. Ako je moguće, otvorite sve prozore ili podignite rolete tijekom noći i ranih jutarnjih sati, kada je vanjska temperatura niža.
  • Smanjite količinu vrućeg zraka unutar stana ili kuće. Danju zatvorite prozore i spustite rolete, naročito one koji su okrenuti prema suncu.
  • Zatvorite sva umjetna svjetla i isključite što je više moguće električnih uređaja u svom domu.
  • Stavite zaslone, draperije ili tende na prozore koji dobivaju jutarnje ili poslijepodnevno sunce. Rasprostrite mokre ručnike da rashladite zrak u prostoriji. No, ne zaboravite da se time povećava vlažnost zraka.
  • Ako imate klima-uređaj, zatvorite vrata i prozore da ne trošite više energije nego što je potrebno. Podesite temperaturu tako da ne bude niža od 7˚C od vanjske.
  • Električni ventilatori mogu pružiti olakšanje i osvježenje, ali ako je temperatura zraka iznad 35˚C, neće spriječiti teškoće vezane uz velike vrućine. Pomoći će, međutim, bržoj izmjeni zraka kada u večernjim satima cirkulacijom svježeg zraka rashlađujete svoj dom.
  • Važno je piti dovoljno tekućine, jer znojenjem gubimo više tekućine, čime dolazi do dehidracije i povećanog viskoziteta krvi, što može izazvati trombozu, inzult mozga ili infarkt srca.
  • Klonite se vrućine
  • Sklonite se u najhladniju prostoriju svog stana ili kuće, posebice noću.
  • Ako stan ili kuću ne možete držati rashlađenim, provedite dva do tri sata dnevno u hladnom prostoru (npr. u hlađenoj javnoj zgradi).
  • Izbjegavajte izlazak u najtoplijem dijelu dana.
  • Izbjegavajte naporan fizički rad. Ako morate naporno raditi, činite to u najhladnije doba dana, što je obično ujutro između 4.00 i 7.00 sati i poslijepodne nakon 17.00 sati.
  • Potražite sjenu.
  • Ne ostavljajte djecu niti životinje u parkiranom vozilu.
  • Redovito koristite sredstva sa zaštitnim faktorom od štetnog UV zračenja. Naročitu brigu valja posvetiti novorođenčadi i maloj djeci. Za njih treba koristiti zaštitna sredstva s najvećim faktorom (>30) i odjenuti ih u laganu odjeću koja ih također štiti od UV zraka.
  • Prilagodite svoje izlaganje sunčevom UV zračenju uvažavajući dnevne promjene vrijednosti UV indeksa.
  • Ako vozite, izbjegavajte putovanja u najtoplijem dijelu dana.
  • Pomognite drugima
  • Posjetite obitelj, prijatelje i susjede koji većinu vremena provode sami. Osjetljive i teško pokretne osobe mogle bi zatrebati Vašu pomoć tijekom vrućih dana.
  • Razgovarajte o toplinskom udaru s obitelji. Svaki član obitelji treba znati koje mjere zaštite mora poduzeti s obzirom na svoje zdravstveno stanje i aktivnosti.
  • Ako je netko koga poznajete izložen riziku, pomognite mu da dobije savjet i podršku. Starije osobe i bolesnike koji žive sami treba posjetiti barem jednom dnevno.
    Uzimaju li te osobe lijekove, provjerite s njihovim liječnikom kakav utjecaj ti lijekovi mogu imati na termoregulaciju i ravnotežu tekućine u tijelu.

Ako imate zdravstvene probleme

  • Držite lijekove na temperaturi ispod 25˚C ili u hladnjaku (pročitajte upute o skladištenju lijeka u uputi o lijeku).
  • Tražite savjet liječnika ako imate neku kroničnu bolest ili uzimate više lijekova, pogotovo one za pojačano mokrenje i snižavanje tlaka.
  • Ako se Vi ili drugi oko Vas osjećaju loše
  • Ako imate vrtoglavicu, slabost, nemoć, tjeskobu ili ste izrazito žedni i imate jaku glavobolju, tražite pomoć, što prije otiđite u hladniji prostor i mjerite temperaturu.
  • Popijte vodu ili nezaslađeni razrijeđeni voćni sok više puta po nekoliko gutljaja;
  • Smirite se i legnite u rashlađenu prostoriju ako imate bolne grčeve, najčešće u nogama, rukama ili trbuhu, često nakon fizičkog rada ili vježbe u vrlo vrućem vremenu,

 

  • Pijte tekućinu koja sadrži elektrolite (npr. juhu, „smoothie“ od povrća i dr.), a u slučaju da grčevi traju duže od jednog sata, zatražite medicinsku pomoć;
  • Savjetujte se s liječnikom u slučaju drugih tegoba ili ako opisane tegobe duže traju.
  • Ako neki član Vaše obitelji ili osobe kojima pomažete imaju vruću suhu kožu ili delirij (nerazumno razgovaraju i nemirni su), zujanje u ušima, probleme s vidom i malaksalost, grčeve i/ili su bez svijesti, odmah zovite liječnika ili hitnu pomoć. Dok čekate na liječnika ili hitnu pomoć, smjestite ugroženu osobu u hladnu prostoriju u vodoravan položaj, podignite joj noge i kukove, odstranite odjeću i počnite s vanjskim hlađenjem, kao što su hladni oblozi na vrat, pazuhe i prepone uz rad ventilatora, mahanje lepezom ili većom tkaninom i špricanje kože vodom temperature 25–30˚C. Mjerite temperaturu tijela i održavajte je ispod 39˚C. Nemojte toj osobi dati acetilsalicilnu kiselinu ili paracetamol. Osobe bez svijesti postavite u bočni ležeći položaj.

Izvor: www.hck.hr

Hot

Podijeli

FacebookTwitterLinkedinRSS Feed

Facebook

 

Projekti