U službi humanosti od 1878.

Partneri i donatori

Svjetski dan prve pomoći 2016.

U cilju popularizacije prve pomoći i podizanja svijesti javnosti o njenom značaju, i ove je godine, u subotu 10. rujna, obilježen Svjetski dan prve pomoći. Tema ovogodišnjeg Svjetskog dana prve pomoći je „Prva pomoć i djeca. Međunarodna federacija društava Crvenog križa i Crvenog polumjeseca prepoznaje djecu kao pružatelje prve pomoći jer oni čine značajan dio zajednice koji ima sposobnost uključivanja u spašavanje života svojih vršnjaka i članova obitelji. Uzimajući u obzir sigurnost i zaštitu djece važno ih je kvalitetno educirati i pripremiti kako bi mogli učinkovito reagirati u situacijama koje zahtijevaju pružanje prve pomoći njima samima, drugoj djeci ili odraslima.

Sukladno tome, Gradsko društvo Crvenog križa Osijek i ove je godine Svjetski dan prve pomoći obilježilo nizom aktivnosti:

• U subotu 10. rujna ekipa prve pomoći i realističkog prikaza ozljeda sudjelovala je na združenoj pokaznoj vježbi u organizaciji Crvenog križa Grada Tuzle koja je za cilj imala obuku stanovništva za ponašanje i djelovanje u slučaju prirodnih nesreća i mogućnost korištenja ljudskih resursa Crvenog križa te demonstraciju i edukaciju o prvoj pomoći. U vježbi su, osim ekipa Crvenog križa Sombor, Osijek, Novi Sad, Tuzla i Brčko, sudjelovale i sljedeće postrojbe: Profesionalna vatrogasna brigada Tuzla, Ministarstvo unutarnjih poslova Tuzlanskog kantona, PU Tuzla, Služba civilne zaštite grada Tuzle, Služba hitne medicinske pomoći, Javno zdravstveno- nastavne ustanove Dom zdravlja Dr. Mustafa Šehović Tuzla.“


• U Osnovnoj školi Višnjevac, u ponedjeljak 12. rujna, u suradnji s PU osječko-baranjskom i JUMICAR-programom preventivnog odgoja djece u cestovnom prometu, održane su aktivnosti i radionice s ciljem edukacije djece o prvoj pomoći i sigurnom ponašanju u prometu.
• U sve osnovne i srednje škole na području djelovanja Gradskog društva Crvenog križa Osijek dostavljeni su priručnici za učenje i vježbanje prve pomoći kako bi materijali bili dostupni svim učenicima. Uz priručnike prve pomoći, dostavljen je i prijedlog dviju radionica za učenike nižih razreda osnovne škole kao i promotivni materijali za izložbu na školskom panou.

Iva Vrebac

Vrijeme je vrućina, pripazite na svoje zdravlje!

hot weather

Toplinski udar je iznenadni kolaps organizma, a nastaje zbog, često naglog, prekomjernog povišenja tjelesne temperature i nemogućnosti organizma da se hladi i temperaturu održi u normalnim granicama radi ekstremno visoke temperature zraka okoliša odnosno vremenske pojave toplinskog vala.
U zadnjem se desetljeću uočava trend porasta temperature u ljetnom razdoblju što utječe na zdravstveno stanje sveukupnog stanovništva. Pravovremene preventivne mjere mogu smanjiti broj oboljelih i umrlih od vrućina, što znači da treba biti spreman ublažiti moguće negativne posljedice po zdravlje i pravovremeno djelovati.
Cijelo vrijeme dok traju velike vrućine pridržavajte se preporuka lokalnih zdravstvenih ustanova koje informiraju javnost putem medija (radija, TV, interneta).

Neke od preporuka su:hot water man sexy 984x500

  • Rashladite tijelo i pijte dovoljno tekućine
  • Pijte redovito negaziranu običnu ili mineralnu vodu te niskokalorične napitke bez kofeina, alkohola i šećera. Preporučljivo je ne piti jako rashlađene napitke ili samo za osvježenje u ustima rastopiti kockicu, dvije leda. Dehidraciju od vrućina možete izbjeći uzimanjem razrijeđenog soka kao što je limunada i to odrasli svakih 1-2 sata, a djeca svakih 15-20 minuta po jednu do dvije žlice ili gutljaj vode.
  • Nemojte čekati osjećaj žeđi da biste povećali unos tekućine, pogotovo kod starijih osoba koje imaju slabiji osjećaj žeđi.
  • Izbjegavajte boravak na suncu u razdoblju od 10-17 sati, poglavito djeca, trudnice, starije osobe, srčani bolesnici i bolesnici s kroničnim bolestima (mentalne bolesti, dijabetes i dr.)
    Tuširajte se ili kupajte u mlakoj vodi. Druga mogućnost je zamotati se u hladne mokre ručnike ili se rashladiti mokrom spužvom, kupkom za noge i sl. Djeci treba mokre ručnike stavljati na noge i ruke.
  • Nosite laganu široku svijetlu odjeću od prirodnih materijala. Ako idete izvan doma stavite šešir širokog oboda ili kapu i sunčane naočale, a korisna su zaštita od direktnog sunca i kišobrani i lepeza za rashlađivanje zraka.
    Koristite laganu posteljinu, po mogućnosti bez jastuka kako bi izbjegli akumulaciju topline od tijela.
    Jedite češće male i što tekućije obroke. Izbjegavajte hranu prebogatu bjelančevinama. Ako ste u mogućnosti, pripremite miješano svježe voće, tzv. „smoothie“ ili spravite laganu juhu, koji će također organizmu vratiti izgubljene minerale, vitamine i elektrolite.
  • Rashladite svoj dom
  • Nastojte rashladiti prostor u kojem živite. Idealno bi bilo sobnu temperaturu održavati ispod 32°C danju, a 24°C noću. To je posebno važno za djecu, osobe starije od 60 godina ili osobe s kroničnim zdravstvenim problemima.
  • Koristite hladniji noćni zrak da rashladite svoj dom. Ako je moguće, otvorite sve prozore ili podignite rolete tijekom noći i ranih jutarnjih sati, kada je vanjska temperatura niža.
  • Smanjite količinu vrućeg zraka unutar stana ili kuće. Danju zatvorite prozore i spustite rolete, naročito one koji su okrenuti prema suncu.
  • Zatvorite sva umjetna svjetla i isključite što je više moguće električnih uređaja u svom domu.
  • Stavite zaslone, draperije ili tende na prozore koji dobivaju jutarnje ili poslijepodnevno sunce. Rasprostrite mokre ručnike da rashladite zrak u prostoriji. No, ne zaboravite da se time povećava vlažnost zraka.
  • Ako imate klima-uređaj, zatvorite vrata i prozore da ne trošite više energije nego što je potrebno. Podesite temperaturu tako da ne bude niža od 7˚C od vanjske.
  • Električni ventilatori mogu pružiti olakšanje i osvježenje, ali ako je temperatura zraka iznad 35˚C, neće spriječiti teškoće vezane uz velike vrućine. Pomoći će, međutim, bržoj izmjeni zraka kada u večernjim satima cirkulacijom svježeg zraka rashlađujete svoj dom.
  • Važno je piti dovoljno tekućine, jer znojenjem gubimo više tekućine, čime dolazi do dehidracije i povećanog viskoziteta krvi, što može izazvati trombozu, inzult mozga ili infarkt srca.
  • Klonite se vrućine
  • Sklonite se u najhladniju prostoriju svog stana ili kuće, posebice noću.
  • Ako stan ili kuću ne možete držati rashlađenim, provedite dva do tri sata dnevno u hladnom prostoru (npr. u hlađenoj javnoj zgradi).
  • Izbjegavajte izlazak u najtoplijem dijelu dana.
  • Izbjegavajte naporan fizički rad. Ako morate naporno raditi, činite to u najhladnije doba dana, što je obično ujutro između 4.00 i 7.00 sati i poslijepodne nakon 17.00 sati.
  • Potražite sjenu.
  • Ne ostavljajte djecu niti životinje u parkiranom vozilu.
  • Redovito koristite sredstva sa zaštitnim faktorom od štetnog UV zračenja. Naročitu brigu valja posvetiti novorođenčadi i maloj djeci. Za njih treba koristiti zaštitna sredstva s najvećim faktorom (>30) i odjenuti ih u laganu odjeću koja ih također štiti od UV zraka.
  • Prilagodite svoje izlaganje sunčevom UV zračenju uvažavajući dnevne promjene vrijednosti UV indeksa.
  • Ako vozite, izbjegavajte putovanja u najtoplijem dijelu dana.
  • Pomognite drugima
  • Posjetite obitelj, prijatelje i susjede koji većinu vremena provode sami. Osjetljive i teško pokretne osobe mogle bi zatrebati Vašu pomoć tijekom vrućih dana.
  • Razgovarajte o toplinskom udaru s obitelji. Svaki član obitelji treba znati koje mjere zaštite mora poduzeti s obzirom na svoje zdravstveno stanje i aktivnosti.
  • Ako je netko koga poznajete izložen riziku, pomognite mu da dobije savjet i podršku. Starije osobe i bolesnike koji žive sami treba posjetiti barem jednom dnevno.
    Uzimaju li te osobe lijekove, provjerite s njihovim liječnikom kakav utjecaj ti lijekovi mogu imati na termoregulaciju i ravnotežu tekućine u tijelu.

Ako imate zdravstvene probleme

  • Držite lijekove na temperaturi ispod 25˚C ili u hladnjaku (pročitajte upute o skladištenju lijeka u uputi o lijeku).
  • Tražite savjet liječnika ako imate neku kroničnu bolest ili uzimate više lijekova, pogotovo one za pojačano mokrenje i snižavanje tlaka.
  • Ako se Vi ili drugi oko Vas osjećaju loše
  • Ako imate vrtoglavicu, slabost, nemoć, tjeskobu ili ste izrazito žedni i imate jaku glavobolju, tražite pomoć, što prije otiđite u hladniji prostor i mjerite temperaturu.
  • Popijte vodu ili nezaslađeni razrijeđeni voćni sok više puta po nekoliko gutljaja;
  • Smirite se i legnite u rashlađenu prostoriju ako imate bolne grčeve, najčešće u nogama, rukama ili trbuhu, često nakon fizičkog rada ili vježbe u vrlo vrućem vremenu,

 

  • Pijte tekućinu koja sadrži elektrolite (npr. juhu, „smoothie“ od povrća i dr.), a u slučaju da grčevi traju duže od jednog sata, zatražite medicinsku pomoć;
  • Savjetujte se s liječnikom u slučaju drugih tegoba ili ako opisane tegobe duže traju.
  • Ako neki član Vaše obitelji ili osobe kojima pomažete imaju vruću suhu kožu ili delirij (nerazumno razgovaraju i nemirni su), zujanje u ušima, probleme s vidom i malaksalost, grčeve i/ili su bez svijesti, odmah zovite liječnika ili hitnu pomoć. Dok čekate na liječnika ili hitnu pomoć, smjestite ugroženu osobu u hladnu prostoriju u vodoravan položaj, podignite joj noge i kukove, odstranite odjeću i počnite s vanjskim hlađenjem, kao što su hladni oblozi na vrat, pazuhe i prepone uz rad ventilatora, mahanje lepezom ili većom tkaninom i špricanje kože vodom temperature 25–30˚C. Mjerite temperaturu tijela i održavajte je ispod 39˚C. Nemojte toj osobi dati acetilsalicilnu kiselinu ili paracetamol. Osobe bez svijesti postavite u bočni ležeći položaj.

Izvor: www.hck.hr

Hot

UZ POMOĆ DONACIJE UREĐENO SKLADIŠTE CRVENOGA KRIŽA

Gradsko društvo Crvenog križa Osijek u siječnju ove godine uspješno je apliciralo na javni poziv Vodovoda-Osijek d.o.o. za prijavu projekata i programa za dodjelu donacija i sponzorstva za 2016. godinu, s ciljem povećanja dostupnost usluga humanitarnog servisa osobama u potrebi na području djelovanja Crvenog križa Osijek. Opći cilj projekta bio je doprinijeti povećanju kvalitete života socijalno ugroženih, marginaliziranih skupina stanovnika, osoba s invaliditetom i oboljelih osoba kroz poboljšanje uvjeta za adekvatno skladištenje rabljene odjeće i obuće, humanitarne pomoći, paramedicinskih pomagala i opreme za zaštitu i spašavanje.
Sredstva donacije Vodovod-Osijek d.o.o. u iznosu od 1.000,00 kuna tako su utrošena na opremanje priručnog skladišta osječkog Crvenog križa te je za navedeni iznos kupljeno 5 metalnih skladišnih polica dimenzija 1000x400x1880. Kupljena oprema sastavljena je, montirana i stavljena u funkciju u čemu su uz djelatnike Gradskog društva Crvenog križa Osijek sudjelovali i volonteri. Na ovaj način osiguran je dodatan prostor za primanje i podjelu rabljene odjeće i obuće našim sugrađanima u potrebi.

Martina Hećimović

ZAVRŠEN PROJEKT „DRUŠTVO JEDNAKIH MOGUĆNOSTI“ – OSIGURANJE PREHRANE UČENICIMA U OSNOVNIM ŠKOLAMA

 kids healthy lunch box ideas 0

Gradsko društvo Crvenog križa Osijek u suradnji s 19 osnovnih škola na području svoga djelovanja tijekom školske godine 2015./2016. provodilo je projekt osiguravanja školske prehrane za djecu socijalno ugroženih obitelji pod nazivom „Društvo jednakih mogućnosti“ kako bi se smanjilo siromaštvo i socijalna isključenost djece osnovnoškolske dobi.

Projektom je obuhvaćeno ukupno 578 djece osnovnoškolske dobi (od 1. do 8. razreda osnovne škole) koji se nalaze u stanju socijalne potrebe za osiguravanjem besplatne užine za vrijeme boravka u školi, a kojima užina u školi nije sufinancirana iz drugih izvora. Tijekom protekle školske godine za navedene učenike osigurano je ukupno 89.317 dnevnih obroka u ukupnoj vrijednosti 473.026,50 kuna, a projekt je financiran od strane Ministarstva socijalne politike i mladih u okviru Poziva za prijavu projekata usmjerenih borbi protiv siromaštva i socijalne isključenosti u okviru raspoloživih sredstava Državnog proračuna za 2015. godinu s pozicija Ministarstva socijalne politike i mladih, Prioritetnog područja P1 - projekti usmjereni osiguranju prehrane tijekom boravka u osnovnoj školi djeci iz socijalno ugroženih obitelji. Važnost ovakvog projekta je u osiguranju redovite i zdrave školske prehrane za djecu iz socijalno ugroženih obitelji kako bi se doprinijelo poboljšanju kvalitete života djece iz socijalno ugroženih obitelji s učinkom na opće smanjenje siromaštva i socijalne isključenosti djece i njihovih obitelji. Na taj način učenicima osnovnih škola koji se nalaze u ranjivim skupinama pružio se osjećaj sigurnosti te je došlo do smanjenja osjećaja njihove isključenosti zbog lošeg materijalnog statusa njihovih obitelji i nesudjelovanja u školskoj prehrani te je stvoreno pozitivno okruženje za njihovo socijalno uključivanje u vršnjačke skupine. Time je smanjena društvena diskriminacija i izoliranost učenika slabijeg materijalnog statusa te se dugoročno utjecalo na izbjegavanje nepoželjnih posljedice kao što su društveni i psihološki poremećaj u rastu i razvoju, umor, iscrpljenost i demotiviranost za obrazovanje.

Važan krajnji učinak projekta je doprinos smanjenju opće stope rizika od siromaštva i socijalne isključenosti, osobito djece osnovnoškolske dobi, što je pridonijelo izjednačavaju njihovih mogućnosti za pristup obrazovnom ciklusu.

 

Martina Hećimović

Podijeli

FacebookTwitterLinkedinRSS Feed

Facebook

 

Projekti